خبرنگاران افزایش نگرانی ها از بی توجهی به مقررات کرونایی در آلمان

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- هشدار مقامات آلمان در مورد بی اعتنایی مردم این کشور به مقررات کرونایی که موجب افزایش شمار ابتلا به بیماری کووید-19 طی هفته های اخیر شده است.

خبرنگاران افزایش نگرانی ها از بی توجهی به مقررات کرونایی در آلمان

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران، آمارهای رسمی از افزایش نگران کننده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان طی هفته های اخیر حکایت دارد. این امر موجب نگرانی مقامات این کشور شده به طوری که آنگلا مرکل صدراعظم برای چندمین بار در هفته جاری در این خصوص هشدار داده است.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان در این رابطه گزارش داد: صدراعظم آلمان امروز در مجلس (بوندستاگ) با اشاره به افزایش چشمگیر آلودگی ها به ویروس کرونا از مردم خواست فورا به مقررات کرونایی توجه کرده و دستاوردهای دولت در مهار این همه گیری را به خطر نیندازید.

مرکل در یک سخنرانی احساسی مردم را به استقامت در بحران کرونا دعوت و از این که اقدامات احتیاطی مردم برای مقابله با کرونا، رو به کاهش گذاشته است، ابراز نگرانی کرد. این سیاستمدار حزب حاکم دموکرات مسیحی (CDU) هشدار داد: بی توجهی ها در حال حاضر همه آن چه را که در چند ماه گذشته به دست آورده ایم به خطر انداخته است.

به گفته وی افزایش شمار مبتلایان نشان می دهد که همه گیری تمام نشده است. وی با اطمینان دادن به این که زندگی دوباره به حالت عادی باز می گردد، خانواده ها دوباره جشن می گیرند، باشگاه ها و تئاترها و استادیوم های فوتبال دوباره پر می شوند، یادآور شد: اما اکنون ما باید نشان دهیم که می توانیم با حوصله و معقول به کار خود ادامه دهیم و در نتیجه زندگی را نجات دهیم. این به تک تک افراد جامعه بستگی دارد.

مرکل در نشست عمومی بوندستاگ همچنین در خصوص بودجه سال 2021میلادی صحبت کرد که آخرین سال صدارت وی خواهد بود. سیاستمدار 66 ساله آلمانی تأکید کرد که با توجه به ادامه همه گیری هنوز هم باید مقررات کرونایی از جمله حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی تاکید کرد که التزام به قوانین در حال حاضر نه تنها از سالمندان، بلکه از کل جامعه محافظت می کند. آلمان می تواند از طریق این چالش تاریخی به عنوان یک جامعه رشد کند. با این وجود مخالفان، به وضوح از تدابیر دولت در مقابله با بحران انتقاد می کنند. کریستین لیندنر رهبر حزب دموکرات آزاد (FDP) و آنتون هوفرایتر رهبر گروه مجلسی سبزها هشدار می دهند که هنوز هیچ راهبردی برای آزمایش سریع افراد در مراکز آموزشی و مشاغل حرفه ای وجود ندارد.

در همین حال دیتمار بارتش رهبر گروه مجلسی چپ ها مرکل را متهم می کند که برای او صنعت خودرو از مدارس مهم تر است. از سوی دیگر آلیس ویدل رهبر گروه مجلسی حزب راست گرای آلترناتیو برای آلمان (AfD)، از دولت فدرال خواسته است دست از تحریک وحشت در جامعه بردارد. به اعتقاد مقامات این حزب تدابیر و محدودیتهای بیش از حد، می تواند این بحران را به بدترین رکود در تاریخ آلمان تبدیل کند.

با این حال مرکل با اشاره به دشواری های مقابله با همه گیری در پاییز و زمستان، به موارد سختگیرانه تری که دولت فدرال و ایالت ها در خصوص آن تصمیم گرفته اند اشاره کرد. طبق تصمیم جدید دولت آلمان اماکن عمومی مانند رستوران ها با قواعد جدیدی فعالیت کرده و شمار شرکت کنندگان در جشن های خصوصی کاهش می یابد؛ در سالن های عمومی حداکثر 50 نفر، برای مهمانی های خصوصی حداکثر 25 و در موارد دیگر حداکثر 10 نفر مجاز به تجمع هستند. با این حال، منتقدان تردید دارند که بتوان با این قوانین همه گیری کرونا را کنترل کرد.

نشریه بیلد آلمان روز دوشنبه در مطلبی به نقل از مرکل نوشت: اگر اوضاع به همین ترتیب ادامه یابد، روزانه 19 هزار و 200 مورد ابتلا خواهیم داشت که این رقم مشابه سایر کشورها است. بیلد به نقل از منابع خود با اشاره به این که این مطلب در کنفرانس ویدیویی هیات رئیسه حزب حاکم آلمان بیان شده است، تاکید کرد در پایان ماه مارس (اواسط فروردین) حدود 6000 آلودگی جدید در روز در آلمان وجود داشته است.

هر چند آلمان در میان کشورهای اروپایی از نظر گسترش ویروس کرونا و مقابله با آن وضعیتی به مراتب بهتری دارد، اما در روزهای اخیر آمار روزانه ابتلا به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. شمار مبتلایان به کرونا در آلمان اکنون به 286 هزار و 420 و مرگ و میر ها به 9 هزار و 534 نفر رسیده و 249 هزار و 700 نفر از این بیماری جان سالم به در برده و بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34931

به "خبرنگاران افزایش نگرانی ها از بی توجهی به مقررات کرونایی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش نگرانی ها از بی توجهی به مقررات کرونایی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید