خانواده به پزشک و وکیل احتیاج دارد و مراکز فرهنگی تجاری به گرافیست

به گزارش بلاگ پو، برنامه های ویژه روز جهانی گرافیک، آدینه ششم اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان آغار به کار کرد.

خانواده به پزشک و وکیل احتیاج دارد و مراکز فرهنگی تجاری به گرافیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از واحد ارتباطات و رسانه و اداره کل هنرهای تجسمی، این برنامه ها به همت انجمن طراحان گرافیک و با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی برگزار گردید و فاطمه کرکه آبادی رئیس انجمن و زهرا پاشایی، دبیر هفته گرافیک برنامه های هفته گرافیک را تشریح کردند.

در افتتاحیه هفته گرافیک، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی با تبریک روز جهانی گرافیک به خانواده بزرگ طراحان گرافیک گفت: ایکودی سازمان جهانی دیزاین سال جاری را به نام زنان نامگذاری نموده است. ایکودی خواسته به این بهانه زنان طراح را که خوب دیده نمی شوند به عرصه بیاورد و ما نیز این را به فال نیک می گیریم.

مظفری اضافه نمود: با توجه به آمار در بازه زمانی سی ساله از سال 65 تا 95 بیش از سه میلیون نفر در رشته های هنری دانشگاه تحصیل نموده اند. یک میلیون نفر از این تعداد در شته های تجسمی درس خوانده اند و از این یک میلیون نفر نیز 50 درصد در رشته گرافیک فارغ التحصیل شده اند. این آمار در نگاه نخست شاید نگران کننده به نظر بیاید ما اگر بپذیریم هنرمند گرافیست ارتباط تصویری را می شناسد و هارمونی و نظم را درک می نماید، جای نگرانی نیست. من فکر می کنم همان طور که هر خانوده ای به یک پزشک و وکیل احتیاج دارند هر سازمان و نهاد و مرکز فرهنگی و تجاری به طراحان گرافیست، احتیاجمند است. اگر این اتفاق بیفتد هنوز این تعداد طراح گرافیک برای کشور ما کم است.

مظفری گفت: ما هنوز احتیاج داریم از طراحی گرافیک استفاده کنیم و ایران زیباتر خواهد شد اگر گرافیک به زندگی ما نزدیک گردد.

در مراسم افتتاحیه روز جهانی گرافیک از بانوان طراح ایرانی مهنوش مشیری، طاهره محبی تابان و مینو واثقی به پاس سال ها فعالیت در حوزه تصویر سازی، آموزش خلاق و طراحی قدردانی شد.

در ادامه مراسم نیز نمایشگاه ایران و ترکیه با زنان طراح افتتاح شد، این نمایشگاه شامل طراحی گرافیک زنان ایرانی و ترکی متولد 1350 تا 1369 بود که 80 پوستر از زنان طراح ترکیه و 80 پوستر از زنان طراح ایرانی به نمایش گذاشته شده بود.

در بخش دیگر نمایشگاه از گذشته با زنان طراح افتتاح شد که شامل طراحی های زنان متولد دهه های 20 و 30 و 40 خورشیدی شمسی است. این قسمت مستندسازی بخشی از گذشته تاریخ طراحی گرافیک ایران است که شامل پوستر، جلد کتاب، لوگو و بسته بندی است.

برنامه های هفته گرافیک تا 13 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان و باغ موزه قصر برگزار می گردد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6584

به "خانواده به پزشک و وکیل احتیاج دارد و مراکز فرهنگی تجاری به گرافیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده به پزشک و وکیل احتیاج دارد و مراکز فرهنگی تجاری به گرافیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید