خانه متین دفتری جهت حفظ تبدیل به فروشگاه پارچه شد

به گزارش بلاگ پو، ایرنا/ براساس سخنان مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران، خانه متین دفتری جهت حفظ تبدیل به فروشگاه پارچه شد.

خانه متین دفتری جهت حفظ تبدیل به فروشگاه پارچه شد

ابوالفتح شادمهری با اشاره به اینکه هدف حفظ بناهای واجد ارزش و ثبتی در سطح مرکز است، گفت: حدود 300 بنای ثبتی و حدود 2 هزار 200 بنای واجد ارزش در سطح مرکز موجود است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران به خانه احمد متین دفتری هم اشاره نمود و گفت: مالک این اثر 2 مرتبه با توجه به ثبتی بودن خانه توانست به وسیله رای دیوان عدالت اداری این اثر فاخر را از لیست ملی خارج کند که با صحبت پیرامونی معاونت معماری و شهرسازی، شهرداری منطقه 11 و مدیریت بافت تاریخی با مالک و پیشنهاد تجاری کردن زیر زمین، طبقه همکف (2 طبقه) و بعلاوه با توجه به فعالیتش در صنف فروش پارچه و برند سازی در این محل این اثر حفظ شد.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری میتوان از تخریب بناهای تاریخی و ارزشمند جلوگیری کنیم، گفت: هم اینک این بنای تاریخی به وسیله مالک در حال نوسازی و بازسازی است.

شادمهری افزود: در این راستا هم برای حفظ بناهای تاریخی چند اثر در خیابان جاویدی (خیابان سرچشمه)، منطقه 11 و تقاطع خیابان موسوی و ایرانشهر هم با تغییر کاربری شامل مسافرخانه، سفره خانه، مجتمع های مهندسی تبدیل شده که می تواند به حفظ و گردشگرپذیر بودن آنان یاری کرد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51793

به "خانه متین دفتری جهت حفظ تبدیل به فروشگاه پارچه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه متین دفتری جهت حفظ تبدیل به فروشگاه پارچه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید