حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات پیروز شد

به گزارش بلاگ پو، حزب لیبرال حاکم کره جنوبی در انتخابات پارلمانی به پیروزی قاطع دست یافت و بالاترین میزان مشارکت مردمی در سه دهه اخیر به رغم شیوع کروناویروس که هزاران تن را مبتلا کرده است، رقم خورد.

حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات پیروز شد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با تکمیل شمارش آراء مقام های انتخابات امروز (پنج شنبه) اعلام کردند حزب حاکم دموکراتیک کره جنوبی و یک حزب وابسته به آن مجموعا 180 کرسی از 300 کرسی مجلس ملی را به دست آوردند.

با توجه به شیوع کرونا که انتظار می رفت از میزان مشارکت مردمی بکاهد، میزان مشارکت اما بالاترین میزان طی سه دهه اخیر شد. شیوع کرونا که هزاران تن را در این کشور مبتلا کرده است، مقام ها را بر آن داشت تا در شعب اخذ رای تدابیر فاصله گذاری اجتماعی اجرا کنند.

در همین حال محافظه کاران کره جنوبی در کلان شهر سئول متحمل شکستی سنگین طی سال های گذشته شدند. کسب اکثریت قاطع حزب حاکم در مجلس کره جنوبی می تواند جایگاه دولت مون جائه-این، رئیس جمهوری این کشور را تقویت کند تا او اهداف کلیدی داخلی و خارجی خودش نظیر احیای دیپلماسی با کره شمالی را دنبال کند.

لی هائه-چان، رهبر حزب دموکراتیک در نشست حزبش گفت: ما مسوولیت سنگینی احساس می کنیم که بر حس خوشحالی ما بابت پیروزی در انتخابات غلبه می کند. ما با پشتکار و پرتکاپو، تلاش هایی برای مقابله با بحران کروناویروس و این تهدیدی که علیه جان مردم و اقتصاد کشورمان وجود دارد، انجام خواهیم داد.

هوآنگ کیو-آهن، رهبر حزب محافظه کار آینده متحد که رقابت را مقابل نامزد حزب دموکراتیک در یک منطقه مهم سئول واگذار کرد، از حامیانش بابت شکست در راه جلوگیری از ادامه راستا کشورش در جهتی نادرست، در یک برهه زمانی مهم عذرخواهی کرد.

براساس اعلام کمیسیون ملی انتخابات، بیش از 17 میلیون تن از شهروندان کره جنوبی در انتخابات چهارشنبه رای دادند. با توجه به اینکه 11.8 میلیون تن در انتخابات زودهنگام و همچنین به صورت ایمیلی رای داده بودند، مشارکت به 66.2 درصد رسید که بالاترین میزان از مشارکت 71.9 درصدی انتخابات سراسری 1992 به شمار می رود.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24100

به "حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات پیروز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات پیروز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید