حذف دفترچه های درمان در سال آینده به کجا می رسد؟

به گزارش بلاگ پو، سرپرست معاونت آمار سازمان بیمه سلامت گفت: با تمهیدات صورت گرفته سال آینده حذف دفترچه های درمان در هر استان یک شهر به صورت پایلوت اجرا می گردد.

حذف دفترچه های درمان در سال آینده به کجا می رسد؟

به گزارش جی پلاس، رضا میلابی گفت: حذف دفترچه ها در برنامه 5 ساله ششم، بند چ ماده 70، تبصره دال ماده 17 قانون بودجه کشور و در بودجه سال 98 مطرح شده است.

وی با بیان اینکه طرح حذف دفترچه ها سال جاری در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شد که توفیقاتی را نیز به همراه داشت، عنوان نمود: این پروژه از نظر فنی و محتوایی تقریبا به طور کامل اجرا شده اما یکسری مسائل و مسائل اجتماعی از جمله استقبال پزشکان و نسخه نویسی آنلاین دارد زیرا حذف دفترچه با این موارد به نوعی به همدیگر متصل هستند. میلابی تاکید نمود: به شرطی توفیق لازم در اجرای این طرح حاصل می گردد که بتوانیم از نسخه نویسی الکترونیک با استقبال پزشک و بیمار روبه رو گردد. وی با اشاره به اینکه بحث امضای دیجیتال و یکسری کارهای قانونی باید انجام گردد، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده باید طرح حذف دفترچه ها تا بهمن ماه در استان کرمان به اتمام می رسید که این مهم محقق شد. میلابی با تاکید بر اینکه استقبال پزشکان و بیمه شدگان سبب شده کار با سرعت پیش نرود، اعلام کرد: در زمینه تامین و فراهم آوردن زیرساخت های مورد احتیاج این طرح از جمله مسائل اعتباری مسئله ای نداریم زیرا در این زمینه رئیس جمهور و دیگر مسئولان پشتیبانی لازم را دارند. سرپرست معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: استقبال برای اجرایی شدن طرح حذف دفترچه ها وجود دارد ولی شاید بعضی جاهای شاید اعتماد نباشد که باید این اعتماد حاصل گردد. میلابی تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت را 40 میلون نفر عنوان نمود و گفت: بر اساس برنامه های سازمان بیمه سلامت موضوع پشتیبانی از بیمه شده ها مطرح است. وی توضیح داد: برای سال آینده طرح های مهمی شامل نسخه نویسی الکترونیک، پردازشگر اسناد بستری ، استحقاق سنجی در سطح سه و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت افراد با افق دید تا 1400 در دستور کار قرار گرفته که بعضی تا خاتمه 98 به نتیجه می رسد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4637

به "حذف دفترچه های درمان در سال آینده به کجا می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف دفترچه های درمان در سال آینده به کجا می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید