تکنولوژی جدید ژاپنی ها؛ تایری که از نوسانات جاده برق فراوری می نماید

به گزارش بلاگ پو، تداوم روند توسعه خودروهای برقی و افزایش استفاده از این وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست، موجب شده که محققان این حوزه برای یافتن راه های جدید فراوری انرژی دست به کار شوند. مرسوم ترین شیوه فراوری الکتریسیته در خودروهای برقی، استفاده از برق فراوری شده توسط سیستم ترمز است، اما به تازگی استفاده از پنل های خورشیدی برای خودروهای سواری نیز در حال افزایش است و در تازه ترین گام نیز شرکت تایرسازی سومیتومو و دانشگاه کانسای در یک همکاری مشترک، اقدام به فراوری تایرهای جدیدی نموده اند که می تواند در حین حرکت خودرو، برق فراوری کند.

تکنولوژی جدید ژاپنی ها؛ تایری که از نوسانات جاده برق فراوری می نماید

در این تایرها، یک ماژول کوچک مابین لاستیک و رینگ نصب می گردد که وظیفه آن، ذخیره الکتریسیته ساکن موجود در قسمت لاستیکی تایر است که معمولا در هنگام چرخش تایر ایجاد می گردد. بنابر اعلام شرکت تایرسازی سومیتومو، این ماژول می تواند برق مورد احتیاج برای بعضی سیستم های کوچک خودرو، نظیر سنسور فشار باد تایر را تامین کند، اما برق فراوریی در این روش برای استفاده های کاربردی تر کافی نیست. ترکیب فناوری تایرهای فراوری کننده برق، در ترکیب با پنل های خورشیدی که روی سقف یا کاپوت خودرو نصف می شوند، نظیر آن چه در هیوندای سوناتا یا تویوتا پریوس دیده ایم، می تواند بعضی از نگرانی های مرتبط با محدوده برد خودروهای برقی را برای مالکان آنها رفع کند.

البته به گفته سومیتومو این تکنولوژی هنوز چند سالی تا عرضه به بازار و فراوری انبوه فاصله دارد اما با استفاده فراگیر از آن، روند مدیریت شرایط در تایرها به شکل محسوسی بهبود می یابد که می تواند افزایش عمر مفید لاستیک را نیز درپی داشته باشد.

منبع: nzautocar

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9870

به "تکنولوژی جدید ژاپنی ها؛ تایری که از نوسانات جاده برق فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی جدید ژاپنی ها؛ تایری که از نوسانات جاده برق فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید