توفیق اجباری، هدیه کرونا به شرکت ها

به گزارش بلاگ پو، کرونا، بیشترین کلمه ای که این روزها به گوش می رسد و بر تمام جنبه های زندگی شخصی و اجتماعی مان تاثیر گذاشته است.

توفیق اجباری، هدیه کرونا به شرکت ها

هنگامی که در روز پنج شنبه 21 آذرماه اولین مورد بیماری در شهر ووهان چین شناسایی شد، هیچ کس فکرش را نمی کرد که این ویروس به چه سرعتی می تواند فراگیر گردد و کار را به قرنطینه شهرها ، لغو سفرها و تعطیلی سازمان های قدرتمند بکشاند و یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا را به زانو در بیاورد.

در ایران نیز روز 29 بهمن ماه اولین مورد ابتلای به این ویروس شناسایی و اعلام شد. اما زودتر از شیوع بیماری، ترس و اضطراب در تمامی اقشار مختلف جامعه فراگیر شد و این سونامی چینی تمام ایران را به خود درگیر کرد. سر تیتر تمام خبرگزاری ها به اطلاع رسانی در این باره متمرکز شد و شاهد انفجار اطلاعات از راه های پیشگیری تا آخرین آمار درگیری و ابتلا در رسانه های اجتماعی مختلف بودیم. این موضوع تا آنجا پیشرفت که سازمان هایی که تا پیش از این دورکاری را به طور جدی در دستور کار خود قرار نداده بودند با توجه به اینکه میزان راندمان و طبعات مالی آن امری نامشخص بود، اما برای سلامت جسمانی و آرامش روانی کارکنان خود به سرعت بستر مناسب را برای این موضوع فراهم کردند.

و شرکت ها و استارت آپ های بزرگی نظیر علی بابا، تپسل ، نت برگ و…….. دورکار شدن کارکنان خود را اعلام کردند .

هلدینگ ایده پردازان نیز با دپارتمان هایی شامل پنل های ارسال انبوه پیامکی ، استدیو چند رسانه ای ایده پردازن و خدمات میزبایی وب و سرور، مشابه تمامی سازمان های دیگر در این بحران، تصمیم به فراهم کردن شرایط مناسب و پیاده سازی آن در سریع ترین زمان ممکن گرفت. این شرکت با وجود بخش های مختلف در زمینه های کاری گوناگون در ساختار سازمانی خود، ابتدا با پخش پرسشنامه در بین کارکنان و اطلاع از شرایط هریک از آنان امکان سنجی و معین فرایند پیاده سازی را انجام داد. تمامی تیم ها را به سیستم های پر سرعت مجهز کرد و برای ارتباط با کارکنان از نرم افزارهایی همچون flock، WhatsApp، trello استفاده نمود. همچنین برای برگزاری جلسات برون سازمانی آنلاین نرم افزار team speak را در اختیار کارکنان خود قرار داد .

شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما مدیریت تعداد بالای کارکنان از راه دور و رصد کردن آن ها حجم کاری بالایی را بر دوش مدیران مجموعه می گذارد و همکاری همه جانبه تمامی پرسنل را می طلبد . چراکه بالا نگه داشتن انگیزه و بهره وری مثبت به دور از مجموعه و همراه نبودن کارکنان در کنار هم، کار را بسیار سخت می نماید. برای آشنایی بیشتر با چالش های دورکاری مدیریت مجموعه، آقای وحید خسروی در برنامه از نزدیک با دورکاری که در صفحه اینستاگرام خود منتشر می نماید به بیان تجربه های دورکاری می پردازد. با تمام چالش ها و با توجه به اینکه هیچ نهاد رسمی تعطیلی شرکت های خصوصی را الزام نکرده است، اما انجام اینکار به صورت خودجوش در شرکت های بخش خصوصی نشان از درک بالای مدیران این سازمان ها از شرایط حاکم بر جامعه دارد، چرا که سلامت جامعه خود را بردر آمدزایی ارجح دانسته اند. امیدواریم که در کنار هم از این بحران نیز عبور کنیم.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: مجله شنبه
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21377

به "توفیق اجباری، هدیه کرونا به شرکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفیق اجباری، هدیه کرونا به شرکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید