توصیه های کلیدی برای حفظ حالت موها

به گزارش بلاگ پو، موها در گرما زیبایی و حالت خود را از دست می دهد که با رعایت چند نکته می توان از این کار جلوگیری کرد.

توصیه های کلیدی برای حفظ حالت موها

حفظ حالت موها در هوای گرم

اولین گام برای حفظ حالت موها در هوای گرم این است که شما جنس و نوع موهایتان را بشناسید. بعد بدانید که موهای شما به چه چیزی احتیاج دارد و در مرحله بعدی بدانید که چه نوع فرآورده های آرایشی یا طبیعی بر روی موهایتان بهترین اثر را می گذارد.

وقتی موهایتان را می شوئید برای خشک کردن آن دو راه دارید. یا می گذارید بطور طبیعی خشک گردد که در این صورت مو پس از خشک شدن به فرم و حالت اولیه خود برمی گرد .

اگر آن را با سشوار خشک می کنید در واقع از حرارت مصنوعی و برس یا انگشتان خود برای فرم دادن به آن استفاده می کنید. که در اینصورت مو در اثر حرارت و نوع براشینگ آن بصورت لخت و یا تاب دار با فرهایی خوش فرم ایجاد می گردد.

که این نوع تغییر فرم مو اگر در محیط خشک زندگی می کنید تا زمانی که استحمام می کنید باقی خواهد ماند ولی اگر در محیط های مرطوب زندگی می کنید کافی است فقط گشتی یک ساعته در هوای آزاد بزنید تا رطوبت هوا کاملا فرم و استیل موهایتان را در هم بریزد و فرم وز نموده به موهایتان بدهد.

چکار باید بکنیم که این اتفاق قابل کنترل باشد و همواره بتوانیم در محیط کار و تحصیل و خرید ظاهر آراسته خود را حفظ کنیم. یکی از راهکار ها استفاده از فراورده های شیمیایی فر یا صاف است که توسط فرد متخصص انجام می گردد.

و مو را بطور دائم فر یا صاف می نماید. (که تقریبا هزینه آن در آرایشگاه ها گران تمام می گردد) ولی علاقمندان خود را همواره دارد.

راههای حفظ حالت موها

گرما یکی از بدترین موارد برای سلامتی مو است. موها به خاطر نور خورشید، آب شور دریا و باد خشک شده، درخشش خود را از دست داده و شکننده و ضعیف می گردد.

به همین دلیل در روزهای گرم باید از موها بیشتر مراقبت کرد. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با اصول حفظ حالت و زیبایی موها در هوای گرم آشنا شوید.

استفاده از شامپوی مناسب

در روزهای گرم باید از شامپوهای بدون سولفات بهره ببرید، چون در گرما موها زودتر از حالت عادی کثیف شده و باید بیشتر آنها را بشویید. استفاده از شامپوهای معمولی موها را خشک نموده و ساختار آن را آسیب پذیر می نماید.

حتما در گرما از بالم مو بهره ببرید تا موها مرطوب بماند. بالم مو نوعی پماد موضعی برای درمان بیماری های مربوط به مو و پوست سر است. بالم مو کارنمودهای مختلفی ازجمله ترمیم موها، درمان موخوره، درمان زبری مو بعد از رنگ کردن و … دارد.

استفاده از محصولات مراقبت از مو را هم نباید فراموش کنید. این محصولات موها را از درون تغذیه نموده و مواد مفید و مورد احتیاج آنها را تامین می نماید.

موها را در معرض اشعه UV قرار ندهید

در طول ساعت های گرم، موها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. اشعه ماوراء بنفش بسیار قوی است و نه تنها به مو آسیب می رساند، بلکه برای پوست هم ضرر دارد. با استفاده از لوازمی مانند کلاه، شال گردن یا روسری، موها را در برابر نور محافظت کنید.

موها را در گرما بیشتر شانه کنید

وقتی موها را شانه می کنید، هم زمان پوست سر خود را هم ماساژ می دهید. این کار گردش خون را تقویت نموده و باعث می گردد موها و پوست سر با مواد مفید و مغذی تری تغذیه گردد. شانه کردن مکرر موها در گرما سبب می گردد موها به اصطلاح نفس کشیده و مدت زمان طولانی تری تمیز بماند.

از سشوار استفاده نکنید

سشوار هم مانند اشعه UV از نور مستقیم خورشید، خیلی به موها آسیب می رساند. گرمای هوا و سشوار، موها و پوست سر را خشک نموده و در نتیجه مو ضعیف، خشک و نازک می گردد. بهتر است موها را غروب یا شب، زمانی که درجه حرارت هوا پایین است، بشویید. در روزهای گرم بگذارید موها بدون یاری سشوار خشک گردد.

توصیه های طلایی برای حفظ حالت موها

با انتخاب مناسب پیرایش موی سر (کوتاهی های مناسب) و با توجه به بافت و حالت طبیعی مو و انتخاب مناسب منطبق با حالت طبیعی موی سر (انواع شنیونها ، میزانپلی ها و براشینگها) می توانید موهایی باشکوه و جذاب در هر شرایط آب و هوایی داشته باشید.

در ماههایی که رطوبت هوا زیاد است سعی می کنیم موهای بلند تری داشته باشیم زیرا افزایش وزن مو از فز و وز کردن و پف کردن مو بطور طبیعی تا حد زیادی جلوگیر یمی نماید.

از محصولات آرایشی مقاوم در برابر رطوبت و ضد وزی و پف مو استفاده می کنیم. این مواد می تواند از شامپو تا اسپری مو باشد.

اگر کم حوصله هستید می توانید موهای خود را دم اسبی یا مدل گوجه ای (دم خرگوشی) یا از انواع بافتها که تنوع آن زیاد است بهره ببرید.

می توانید از روغن نارگیل یا ژلهای بدون الکل بهره ببرید. مقدار کمی از آن را بر روی نوک انگشتانتان بمالید و در لابلای موهایتان بکشید. (از مالیده شدن به ریشه مو اجتناب کنید زیرا موها را می خواباند). برای موهای بلند بسیار مناسب و جوابگو است.

می توانید از موسهای ضد هیدات در زیر موهایتان بهره ببرید و بر روی موها از یک نوع اسپری ضد رطوبت سبک بهره ببرید.

همچنین می توانید بعد از حمام در حالی که هنوز موها نم دار هستند مقدار کمی هیر کاندیشن (لطفا از نوع خوب و با مارک معروف) را بر روی نوک انگشتانتان بمالید و به آرامی آن را بر روی ساقه های مو بکشید.

می بینید که به آرامی حلقه ها و وز مو ناپدید می گردد و موها فرم صاف به خود می گیرند. مراقب باشید تا هرگز ماده نرم کننده موی سر به ریشه موها نرسد.

اگر واقعا از انجام این امور ناتوان و حوصله انجام آن را ندارید می توانید جهت خلاص شدن از فر و وز ناشی از آن نزد یک آرایشگر متخصص بروید.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33347

به "توصیه های کلیدی برای حفظ حالت موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های کلیدی برای حفظ حالت موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید