تغییر سیاست حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حال حاضر بازار تبلیغات آنلاین در کنترل فیس بوک و گوگل است و اپل هم میخواهد با ورود به این بازار سود سرشاری به جیب بزند.

تغییر سیاست حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران

مؤسسه تحلیلی آر بی سی کاپیتال مارکتس بر این باور است که از زمان به روزرسانی نرم افزاری آیفون در آوریل سال جاری، بیشتر آیفون ها به کاربران امکان داده اند لیست برنامه هایی که قادر به پیگیری فعالیت های افراد هستند را انتخاب نمایند. دسترسی به این اطلاعات حیاتی به شرکت هایی مانند فیس بوک یاری می نماید تا آگهی هایی مطابق با احتیاج و سلیقه افراد را برای اشخاص نمایش دهند و تأثیر این کار را بر روی کاربران برآورد و میزان گیری نمایند.

این قابلیت که از سوی اپل شفافیت پیگیری برنامه ها یا ای تی تی نام گرفته، بعضی شرکت های فعال در زمینه تبلیغات دیجیتال و هم شرکت های بازی موبایل مانند فیس بوک را نگران نموده است. آنها بر این باورند رویه مذکور باعث می گردد که تبلیغات آنلاین به وسیله پلتفرم های وابسته به اپل گران تر و مشکل تر گردد.

براد اریکسون تحلیل گر این مؤسسه می گوید: تغییرات سیاست های حریم شخصی اپل نشانه کوشش آن برای رقابت در بازار تبلیغات آنلاین است و احتمالاً هدفمندی این تبلیغات در حد بالایی خواهد بود.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55525

به "تغییر سیاست حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر سیاست حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید