مشخص حریم و ضوابط 30 اثر تاریخی گیلان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/گیلان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: معین حریم و ضوابط 30 اثر تاریخی استان گیلان در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است.

مشخص حریم و ضوابط 30 اثر تاریخی گیلان

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان گیلان، معین حریم و ضوابط میراث فرهنگی برای 30 اثر تاریخی گیلان در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نهاده شد.

وی اضافه کرد: مراحل معین حریم بناهای قلعه گردن رودسر و بنای کاخ تاریخی سردار امجد تالش توسط تیم مشاور در مراحل خاتمهی به سر می برد و این فرایند برای بناهای ثبتی محله های ساغریسازان و بازار تاریخی رشت و کاروانسراهای این محدوده به خاتمه رسیده و مراحل برداشت و مستندسازی از حدود و حرائم این آثار در حال اجرا است.

معاون میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: در این راستا مقرر شده تا مشاور طرح ظرف مدت یک ماه نسبت به تکمیل پفراینده حرائم بناهای تاریخی استان و ضوابط حاکم بر آن اقدام نماید و با خاتمه مستندسازی ها بستر مناسبی برای مطالعه و پژوهش بر روی بناهای این مناطق فراهم می گردد.

جهانی ضمن امیدواری برای حل بعضی از مسائل محله تاریخی ساغریسازان، بازار عظیم رشت و کاروانسراهای واقع در این مناطق با خاتمه فرایند معین جرائم و ضوابط گفت: با انجام این فرایند پاسخ کلیه استعلامات شهرداری ها و دستگاه های اجرایی که به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ارسال می شوند بر اساس ضوابط و حرائم حاکم بر این مناطق خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49246

به "مشخص حریم و ضوابط 30 اثر تاریخی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص حریم و ضوابط 30 اثر تاریخی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید