تدوین بسته مالیاتی جدید برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا)-رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید با توجه به اعمال محدودیت های جدید در بعضی شهرها اجرای بسته مالیاتی جدید در حمایت از مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

تدوین بسته مالیاتی جدید برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا

به گزارش سازمان امور مالیاتی، امیدعلی پارسا، رئیس این سازمان، گفت: به سبب اوج گیری مجدد شیوع بیماری کووید 19 و اعمال محدودیت های شدید و تعطیل الزامی بعضی کسب و کارها در شهرهای دارای شرایط نارنجی و قرمز (بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، مشاغل و کسب وکارها و فعالیت های شدیداً آسیب دیده از کرونا (بنا به تشخیص کارگروه مالی مقابله با پیامدهای مالی کرونا) که در شهرهای مذکور قرار می گیرند، از حمایت های دولت بهره مند می شوند.

وی در مورد مفاد این بسته حمایتی عنوان داشت: براساس این مصوبه، موارد مقرر در قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه 1399 لغایت یکم بهمن ماه 1399 باشد و احکام اجرای ماده 238 قانون مالیات های مستقیم و ماده 29 قانون ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت یک و نیم ماه تمدید می گردد.

معاون وزیر امور مالی و دارایی، همچنین با اشاره به تمدید یکماهه مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم وچهارم سال 1399 و سررسید پرداخت مالیات آن برای کلیه مودیان مالیاتی براساس این مصوبه، گفت: بخگرددگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب 1381/10/22 به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا سرانجام سال 1399 تمدید می گردد.

پارسا توضیح داد: صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تا سرانجام سال 1399 نیز براساس این مصوبه، احتیاج به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.

وی همچنین عنوان داشت: کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات های مستقیم (وصول مالیات) تا 10 بهمن ماه 1399 برای اشخاص حقیقی متوقف می گردد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد دیگر مصوبات این بسته حمایتی عنوان داشت: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی موضوع ماده 110 قانون مالیات های مستقیم که در بازه زمانی یکم آذرماه 1399 لغایت یکم بهمن ماه 1399 باشد نیز با توجه به این مصوبه، تا تاریخ 15 بهمن ماه 1399 تمدید می گردد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38567

به "تدوین بسته مالیاتی جدید برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین بسته مالیاتی جدید برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید