تداوم بارش های کشور تا آخر این هفته

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت با ورود سامانه بارشی به کشور از دیروز، بارش ها در نیمه غربی کشور شروع شده و به تدریج بیشتر نقاط کشور را در بر می گیرد که این بارش ها با شدت و ضعف تا آخر این هفته در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد.

تداوم بارش های کشور تا آخر این هفته

فرییا گودرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور شد بارش ها در نیمه غربی کشور شروع شده و امروز علاوه بر نیمه غربی؛ مرکز ، شرق و شمال شرق نیز بارندگی خواهد داشت که بارش ها در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: شدت بارش ها امروز 17 فروردین ماه در غرب چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق کردستان، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، شمال زنجان و قزروین خواهد بود، عمده فعالیت این سامانه بارشی برای بعدازظهر و اوایل وقت امشب در شمال شرق، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق سمنان و ارتفاعات البرز شرقی است.

گودرزی ادامه داد: فردا با عبور موج هایی از روی کشور، دامنه های زاگرس در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز مانند زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارندگی خواهند داشت، دوشنبه علاوه بر این مناطق شرق و جنوب شرق نیز بارش پراکنده دارد و سه شنبه گستره بارش ها نوار غربی، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق را دربر خواهد گرفت.

وی گفت: امروز علاوه بر بارش ها، وزش بادهای شدید در غرب کرمانشاه، شمال فارس، بعضی نقاط هرمزگان، یزد، اصفهان، همدان، مرکزی و جنوب آذربایجان شرقی و غربی رخ می دهد که در بعضی نقاط کرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

به گفته وی سواحل شمالی خلیج فارس امروز تا ظهر مواج و توفانی است که بیشتر در سواحل استان های خوزستان و بوشهر خواهد بود.

** تهران بارانی

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: امروز تهران نیمه ابری تا ابری است که رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید به همراه دارد، تا دوشنبه نیز بارش ها ادامه خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت 14 درجه بود و بیشینه دمای امروز تهران به 21 درجه می رسد.

گودرزی گفت: داران در اصفهان و کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری یک درجه بالای صفر و زرآباد در سیستان و بلوچستان 42 و راسک نیز در سیستان و بلوچستان 41 گرمترین به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

علمی 9014** 1055

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5886

به "تداوم بارش های کشور تا آخر این هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش های کشور تا آخر این هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید