بیش از یک میلیارد گوشی آی فون تا به حال فروخته و فعال شده: برای اپل ارتقا مهم تر از فروش شده است!

به گزارش بلاگ پو، یک تحلیل گر ارشد و شناخته شده اپل اعتقاد دارد این شرکت در ماه گذشته از یک میلیارد گوشی آیفون فعال گذشته است.

بیش از یک میلیارد گوشی آی فون تا به حال فروخته و فعال شده: برای اپل ارتقا مهم تر از فروش شده است!

نیل سایبرت (Neil Cybart) می گوید اکنون بیش از یک میلیارد نفر در جهان گوشی آیفون استفاده نمایند. براساس تحلیل ها و تخمین های او، اپل در ماه گذشته و پس از سیزده سال فروش آیفون، رکورد یک میلیارد آیفون فعال را زده است و هنوز هم این گوشی محبوب ترین و پرفروش ترین تلفن هوشمند جهان است.

حدس و گمان هایی وجود دارد که اپل در سال 2018 تصمیم به متوقف کردن اعلام آمار و ارقام فروش آیفون گرفته است؛ به خاطر رسیدن به نقطه اوج فروش این گوشی بوده است.

احتمالا اپل پس از آن موقع وارد فاز کاهش فروش آیفون شده است و چون بازار درک درستی از چرخه ارتقاهای طولانی مدت ندارد؛ اپل تصمیم به سکوت در قبال فروش آیفون می گیرد.

نیل سایبرت می گوید آمار فروش عددی آیفون نمی تواند یک چشم انداز درستی از کسب وکار اپل به ما بدهد. به همین دلیل، اپل در اواخر سال 2018 میلادی تصمیم گرفت گزارش آمار فروش سه ماهه آیفون را متوقف کند. بعضی از رسانه ها مانند وال استریت با این آمار فروش به اشتباه می افتادند و دست به تجزیه و تحلیل های بدی می زدند.

اپل وارد چرخه تجاری ارتقای محصول شده است

کاهش فروش عددی آیفون به طور اتوماتیک به معنای خراب شدن پایه های تجارت اپل نیست. در عوض، چرخه ارتقا طولانی تر می تواند عامل کاهش فروش گوشی آیفون باشد. افزون بر این، فروش عددی آیفون نمی تواند چیزی به ما درباره وفاداری و میزان رضایت مشتریان از این محصول بگوید؛ بلکه تصمیم مشتری برای ادامه استفاده از یک محصول مهم تر است.

این تحلیل گر مسایل اپل می گوید نشریه ای مانند وال استریت بیش از حد به افرادی که از اندروید به آیفون کوچ نموده بودند؛ اهمیت می داد در حالی که آن ها فقط بخش کوچکی از یک پازل هستند.

سایبرت می گوید فروش آیفون به یک تجارت ارتقا تبدیل شده است. اپل هر سال 20 الی 30 میلیون کاربر جدید اپل دارد و این درصد فروش آیفون به کاربران جدید مدام در حال ریزش است. اپل در فوریه 2020 شاید زیر 20 درصد آیفون به کاربران جدید فروخته باشد که کمترین میزان در کل تاریخ فروش آیفون است.

وی پیشنهاد می نماید برای درک اصول اپل، سراغ پایگاه داده نصب iOS برویم. او در محاسبات خود افرادی که آیفون جدید خریدند را به همراه افرادی که آیفون استفاده شده ای خریدند و افرادی که آیفون قدیمی خود را به یکی از اعضای خانواده دادند؛ را با هم لحاظ می نماید.

تحلیل او با اطلاعیه سال 2019 اپل که می گفت در سه ماهه نخست آن سال نزدیک به 900 میلیون نفر از آیفون استفاده می نمایند؛ تطابق دارد. این آمار اکنون به بیش از یک میلیارد آیفون فعال رسیده است.

آخرین آماری که اپل اعلام نموده است؛ 1.5 میلیارد دستگاه فعال iOS است که در سال گذشته 1.4 میلیارد دستگاه بود و 900 میلیون دستگاه آن به گوشی های آیفون تعلق داشت.

منبع

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36263

به "بیش از یک میلیارد گوشی آی فون تا به حال فروخته و فعال شده: برای اپل ارتقا مهم تر از فروش شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از یک میلیارد گوشی آی فون تا به حال فروخته و فعال شده: برای اپل ارتقا مهم تر از فروش شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید