برگزاری مانور پدافند غیرعامل در انبار نفت منطقه قم

به گزارش بلاگ پو، مانور واکنش در شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل در تأسیسات انبار نفت شهید مهدی زین الدین منطقه قم با هدف ایجاد آمادگی کارکنان و هماهنگی با سازمان های امداد و نجات استان برگزار گردید.

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در انبار نفت منطقه قم

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم، این مانور به منظور ایجاد آمادگی کارکنان عملیاتی و اداری انبار نفت برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، انجام برنامه های عملیاتی، استفاده بهینه از تجهیزات، آنالیز پیامدهای وقوع حوادث در تأسیسات و همچنین کاهش خسارات احتاقتصادی جانی و اقتصادی برگزار گردید.

آمادگی و استفاده از تجهیزات و نفرات جایگزین به منظور بهره برداری موقت از تأسیسات به منظور تأمین سوخت مورد احتیاج استان و پیشگیری از بحران های احتاقتصادی و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود را می توان از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست.

در شروع مانور با صدای آژیر خطر، عملیات اطفای حریق فرضی در سکوهای بارگیری در چند مرحله اجرا شد؛ عملیات مقابله با حادثه نشت فرآورده و آتش سوزی سکوهای بارگیری نفتکش ناشی از وقوع زلزله، خنک سازی (کولینگ) مخزن مجاور سکوهای تخلیه و بارگیری نفتکش به منظور پیشگیری از انتقال حریق، سرشماری نیروهای شرکت کننده در عملیات و همچنین کنترل تجهیزات انبار نفت توسط مسئولان، از مراحل اجرایی این مانور بود که با موفقیت انجام شد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40912

به "برگزاری مانور پدافند غیرعامل در انبار نفت منطقه قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور پدافند غیرعامل در انبار نفت منطقه قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید