بروزرسانی جدید ویندوز 10 سرعت کامپیوتر شما را افزایش خواهد داد

به گزارش بلاگ پو، بروزرسانی جدید ویندوز 10 مایکروسافت (ماه مه) قرار است با یک قابلیت بسیار جالب عرضه گردد؛ قابلیتی که سرعت کامپیوتر شما را افزایش خواهد داد.

بروزرسانی جدید ویندوز 10 سرعت کامپیوتر شما را افزایش خواهد داد

قابلیت جدیدی که به ویندوز اجازه فعالیت سریع تر را می دهد در واقع مربوط به منوی جست و جوی آن است. یعنی دیگر برای یافتن فایل ها، نیازی به هارد دیسک نخواهید داشت و لذا فشاری روی این قطعه وارد نمی گردد. اگر فشاری هم روی هارد نباشد، سرعت کامپیوتر کاهش نخواهد یافت و این بسیار خوب خواهد بود.

ویندوز به صورت اتوماتیک مشخصات فایل های شما را با یاری سرویس Indexing، روی هارد ذخیره می نماید تا از این طریق زمانی که نام آن ها را جست و جو می کنید بتوانید با سرعت بیشتری به نتیجه مورد نظر برسید. اما یکی از نقاط ضعف این سرویس، استفاده زیاد از منابع هارد و پردازنده است و حتی اگر از SSD هم استفاده کنید، طول عمر آن را به خاطر نوشتن های زیاد می کاهد.

برای آن دسته از کاربرانی که سیستم قدیمی تری دارند، معمولا این سرویس دردسرساز می گردد و بنابراین بسیاری ها آن را غیرفعال می نمایند اما این را هم باید در نظر داشت که با این کار سرعت یافتن فایل ها کاهش می یابد. به همین خاطر فقط کسانی که هاردهایی با سرعت بسیار بالا یا SSD در اختیار دارند آن را از کار می اندازند.

پردازنده های اینتل می توانند حین بازی، قدرت گرافیکی سیستم را افزایش دهند!

اما بروزرسانی جدید که به زودی هم از راه می رسد، قابلیت جالبی با خود به همراه دارد. سرویس جست و جو در سیستم هایی که بروزرسانی جدید را دریافت می نمایند می تواند زمان هایی را که هارد شما تحت فشار واقع شده است (یا به طور کلی کاری مرتبط با این قطعه انجام می دهید مثل انتقال فایل) را تشخیص دهد و لذا از فرایند Indexing در آن موقع جلوگیری می نماید. بدین ترتیب سرعت کامپیوتر کاهش نخواهد یافت و کاربر نیازی به غیرفعال کردن سرویس یاد شده نیز نخواهد داشت.

وب سایت windowslatest این قابلیت جدید را امتحان کرد و متوجه شد نتیجه بدست آمده واقعا تاثیرگذار است! ظاهرا کاربرانی که از هاردهای قدیمی استفاده می نمایند بیشتر از دیگر کاربرانی که از هاردهای پرسرعت یا SSD دارند، متوجه این تغییر سرعت خواهند شد. البته به خاطر داشته باشید که سرویس Indexing حتی روی عملکرد کامپیوترهای جدید هم تاثیر منفی خواهد گذاشت و باعث می گردد پردازنده و SSD تحت فشار قرار گیرند. بنابراین اگر احساس کردید سرعت سیستم شما کاهش یافته یا استفاده زیادی از هارد می گردد، می توانید این بروزرسانی جدید را دریافت نموده و تفاوت را احساس کنید.

به گزارش windowslatest، مایکروسافت برنامه های دیگری هم برای بهبود سرویس جست و جوی ویندوز در سر دارد. این الگوریتم جدید که به صورت هوشمندانه زمان کار سیستم را تشخیص می دهد و از فرایند Indexing جلوگیری می نماید، بخشی از بروزرسانی ویندوز 10 20H2 خواهد بود.

نظر شما در رابطه با بروزرسانی جدید ویندوز 10 چیست؟

مایکروسافت تیزری از رابط کاربری جدید ویندوز 10 منتشر کرد

منبع: techradar

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25213

به "بروزرسانی جدید ویندوز 10 سرعت کامپیوتر شما را افزایش خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروزرسانی جدید ویندوز 10 سرعت کامپیوتر شما را افزایش خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید