برج نوآوری مروارید خلیج فارس افتتاح شد ، زیرساخت های جنوب کشور در حوزه اینترنت اشیا توسعه می یابد

به گزارش بلاگ پو، در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بوشهر، برج نوآوری مروارید خلیج فارس امروز، 30 اردیبهشت ماه افتتاح شد.

برج نوآوری مروارید خلیج فارس افتتاح شد ، زیرساخت های جنوب کشور در حوزه اینترنت اشیا توسعه می یابد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز، 30 اردیبهشت در ابتدای ورود به استان بوشهر در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های مختلف گفت: پیش از این چند سفر کاری برای توسعه و گسترش اجزای مختلف زیست بوم نوآوری به استان بوشهر انجام گرفت، خوشحالم که در این سفر شاهد تحقق نتایج پیگری های قبلی هستیم و استان بوشهر از چند مرکز و ساختمان جدید در حوزه نوآوری از جمله برج نوآوری مروارید خلیج فارس، برخوردار می گردد.

ستاری در مسئله فراوری محصولات دانش بنیان برای مقابله با کرونا اظهار کرد: در این حوزه، نه تنها کلیه محصولات مورد احتیاج در این زمینه در داخل کشور فراوری می گردد، بلکه محصولات های تک مختلفی از جمله کیت های تشخیص و ونتیلاتور نیز به خارج از کشور صادر شده است. اکوسیستم شرکت های دانش بنیان به خوبی توانست نقش خود را در کوچک سازی ابعاد مخرب این بحران ایفا نماید و جامعه را به محصولات مورد احتیاج برای دفاع در برابر ویروس مجهز سازد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه نمود: در حوزه کیت های سرولوژی ظرفیت کشور به فراوری یک میلیون کیت در روز رسیده است. در زمینه کیت های pcr نیز در ظرفیتی برای فراوری یک و نیم میلیون تست در کشورایجاد شده است که در صورت تکمیل فرایند های مربوط به اخذ مجوز می توان در این حوزه افق های صادراتی را نیز مد نظر داشت.

افتتاح برج نوآوری

افتتاح برج نوآوری مروارید خلیج فارس از جمله برنامه های اصلی سفر سورنا ستاری به استان بوشهر بود که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. این مرکز قرار است میزبان شرکت های دانش بنیان و فناور این استان باشد. برج نوآوری بوشهر در فضای بالغ بر 3000 متر افتتاح شده است و می تواند تاثیری قابل توجه در جهش زیست بوم نوآورانه استان ایفا نماید.

پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز با حضور سورنا ستاری از ساختمان جدید خود رونمایی می نماید. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین در این سفر از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک بازدید می نماید و با مدیران و نمایندگان این شرکت ها مصاحبه خواهد نمود.

طراحی و اجرای زیرساخت اینترنت اشیا مبتنی بر پروتکل LoRaWAN بوشهر

سورنا ستاری در ادامه سفر خود به استان بوشهر به همراه، جمعی از مسئولین استان از جمله عبدالکریم گرواند استاندار بوشهر از فاز اول شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر پروتکل LoRaWAN رونمایی کرد.

با توجه به اهمیت روز افزون تجهیزات هوشمند مبتنی بر اینترت اشیاء این زیر ساخت حیاتی می تواند نقشی کلیدی در توسعه کسب و کار های نوآورانه مربوط به آن را ایفا نماید.

LoRaWAN یکی از پروتوکل های پر کاربرد در حوزه اینترنت اشیاء اشست که با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و با هزینه 4 میلیارد ریال پیاده سازی و اجرا شد. در فاز اول اجرای این شبکه که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری شروع به کار کرد، منطقه دو بوشهر تحت پوشش این شبکه نهاده شده و در فاز بعد کل شهر بوشهر پوشش داده خواهد شد.

رونمایی از محصولات فناورانه در نمایشگاه شرکت های فناور و دانش بنیان بوشهر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بازدید خود از مراکز مختلف همکار با شبکه نوآوری این استان، از نمایشگاه شرکت های فناور و دانش بنیان این استان بازدید کرد و با آخرین دستاورد های فعالان فناور استان آشنا شد.

سه محصول مکانیاب آکوستیک لوله های پلی اتیلن گاز شهری، سیستم پایش کیفیت آب استخر های میگو مبتنی بر اینترنت اشیا و دستگاه جوش اتوماتیک تی سرویس در خطوط فلزی، از جمله فراوریات فناورانه ای بود که در جریان این بازدید به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری معرفی گشت.

همچنین کارگاه های فراوری الکل، ژل ضد عفونی کننده دست، ماسک، ماده ضد عفونی کننده سطح، مرکز توسعه فناوری سیستم قدرت و حفاظت و مرکز نوآوری صنایع خلاق نیز از جمله دیگر مراکز فراوریی بود که در راستای توانمند سازی خطه جنوب کشور برای مقابله بهتر با شیوع ویروس کرونا مورد بازدید رئیس ستاد فرهنگ سیازی اقتصاد دانش بنیان نهاده شد.

افتتاح برج نوآوری مروارید خلیج فارس با زیربنای بالغ بر 3000 متر مربع، شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و جهش فراوری با مقامات این استان و مصاحبهی میدانی با فعالین فناور استان، از جمله دیگر رخداد های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به جنوب کشور است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26548

به "برج نوآوری مروارید خلیج فارس افتتاح شد ، زیرساخت های جنوب کشور در حوزه اینترنت اشیا توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج نوآوری مروارید خلیج فارس افتتاح شد ، زیرساخت های جنوب کشور در حوزه اینترنت اشیا توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید