با این تست جالب درصدکوررنگی خود را محک بزنید

به گزارش بلاگ پو، بسیاری از ما شاید خبر نداشته باشیم که برخی طیف های رنگی را به خوبی تشخیص نمی دهیم و برخی نیز به طور کامل رنگ ها را تشخیص میدهیم. برا این منظور یک آزمون طراحی شده است.

با این تست جالب درصدکوررنگی خود را محک بزنید

به گزارش، شاید در ادبیات و کلام روزمره ما کور رنگی داشتن یک شوخی و مزاح باشد که آن را برای دیگران زیاد به کار می بریم. طیف های رنگی بسیار گسترده و متنوع هستند و اصلا عجیب نیست که برخی افراد رنگ ها را دقیقا همان چیزی نبینند که ما می بینیم. تفاوت در ادراک طیف های متنوع رنگ ها بسیار شایع است و البته مشکل ساز نیست.

تشخیص سریع متداول ترین نقص در ادراک بینایی، یعنی کوررنگی مادرزادی امکان پذیر است. این نقص اغلب با کاهش ادراک رنگ های قرمز و سبز همراه است.

کسانی که نسبت به رنگ قرمز کور هستند، به دو گروه تقسیم می شوند، گروهی کوری کامل دارند، در حالیکه کوری گروه دیگر ناقص است. همچنین کسانی که نسبت به رنگ کور کور هستند، باز هم ممکن است کوری کامل یا ناقص داشته باشند.

درباره کسانی که به رنگ سبز کوری کامل دارند، آن قسمت از طیف مرئی که برای فرد بهنجار سبز است، خاکستری به نظر می رسد. درباره کسانی که به رنگ های قرمز و سبز کوری ناقص دارند، هیچ بخشی از طیف مرئی خاکستری دیده نمی شود.

بنابراین یکی از ویژگی های افرادی که رنگ های سبز و قرمز را مخلوط می کنند این است که رنگ های آبی و زرد را نسبت به رنگ های قرمز و سبز ، تندتر می بینند.

آزمایشی در زیر ارائه می شود که براین ویژگی های مطرح شده پایدار است و هر فرد می تواند براساس آن بهنجار یا کوررنگی خود را تشخیص دهد. این تست ها علاوه بر اینکه برای شما می تواند جنبه سرگرمی داشته باشد، به شما آگاهی درستی درباره درک طیف رنگ ها را هم می دهد.

همه افرادعدد 12 را می بینند

افراد سالم عدد 8 و آنهایی که به رنگ های قرمز ـ سبز کوری دارند عدد 3 را میبینند. آنهایی که کوررنگ کامل هستند هیچ عددی را نمیبینند.

افراد سالم عدد 5 و آنهایی که به رنگ های قرمز ـ سبز کوری دارند عدد 2 را می بینند. آنهایی که کوررنگ کامل هستند هیچ عددی نمی بینند.

افراد سالم عدد 2 را می بینند و بیشتر افرادی که در دیدن رنگ ها اختلال دارند، هیچ عددی نمی بینند یا اشتباه میبینند.

افراد سالم عدد 7 را می بینند و بیشتر افرادی که دردیدن رنگ ها اختلال دارند، هیچ عددی نمی بینند یا اشتباه می بینند.

بیشتر کسانی که در دیدن رنگ های قرمز ـ سبز اختلال دارند، عدد 5 را می بینند. بیشتر افراد طبیعی و آنهایی که کوررنگی کامل یا درک بسیار ضعیفی از کل رنگ ها دارند، هیچ عددی نمی بینند.

آموزش آشپزی؛ از املت کیسه ای و فرفره قارچ تا خورش پرتقال و فرنی لواشک زردآلو + تصاویر

دانستنی ها/ از ناگفته های غسال اموات کرونایی تا اسرار گیاه بخت

فوت و فن های خانه داری/ از تبدیل پوست پرتقال به شوینده تا وسایلی که نباید در حمام نگه داشت

منبع: فارس

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22311

به "با این تست جالب درصدکوررنگی خود را محک بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این تست جالب درصدکوررنگی خود را محک بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید