بازگشایی قدیمی ترین بازار سنتی مازندران

به گزارش بلاگ پو، آدینه بازار جویبار بعد از 15 ماه وقفه روز آدینه بازگشایی می گردد.

بازگشایی قدیمی ترین بازار سنتی مازندران

به گزارش خبرنگار از ،فعالیت آدینه بازار جویبار که با شروع شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، از روز آدینه 11 تیر ماه سال جاری بار دیگر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شروع می شود.

همت محمد نژاد شهردار جویبار با بیان اینکه فعالیت آدینه بازار این شهر با شروع شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، گفت: تصمیم برای بازگشایی این بازار که نقش مهمی در معیشت مردم منطقه دارد، در شورای تامین شهرستان و با مشورت شبکه بهداشت و درمان اتخاذ شده است.

او اضافه کرد: البته فعالیت این بازار با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و به صورت آزمایشی آدینه هفته جاری از سر گرفته می شود و آدینه هفته آینده هم باز خواهد بود.

محمد نژاد گفت: شهرداری برای این که فاصله فیزیکی در بازار رعایت شود، اقدام به خط کشی محوطه نموده و ضرورت رعایت سایر شیوه نامه های بهداشتی کرونایی را به فعالان این بازار یادآور شده است.

او با فراخواندن کاسبانی که آدینه هفته جاری بساطشان را در بازار سنتی این شهر پهن می نمایند به رعایت تمامی مقررات کرونایی، اضافه کرد: تمامی کاسبان و بازاریان باید در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی به وسیله خودشان و مراجعه نمایندگان احساس مسئولیت نمایند، چون تداوم فعالیت بازار بستگی کامل به ارزیابی این مهم در دوره فعالیت آزمایشی دارد.

شهردار جویبار بعلاوه تاکید نمود که آدینه بازار همچون قبل از کرونا با حضور تمامی مشاغل به فعالیت باز نمی شود و گفت: برای بازگشایی کباب فروشی ها هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و چنانچه تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

مهدی فکوری رئیس شبکه بهداشت و درمان جویبار هم با بیان اینکه آدینه بازار این شهرستان روز یازدهم تیر ماه به شکل محدود و بدون فعالیت کبابی ها و قصابی ها برپا می شود، گفت: فعالیت این بازار در آدینه این هفته به صورت آزمایشی است و پس از آن در نشستی با ارزیابی اندازه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در باره فعال ماندن یا تعطیلی تصمیم گیری خواهد شد.

او دلیل موافقت با بازگشایی این بازار را کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان این شهرستان برشمرد و بدون ذکر آمار، اضافه کرد: اندازه بستری در بیمارستان شهید عزیزی جویبار به کمترین تعداد در یک سال اخیر رسیده است.

آدینه بازار جویبار با قدمتی بیش از یک قرن تا پیش از شیوع کرونا هر هفته پذیرای خریداران بی تعدادی از نقاط مخلف شهرستان های مازندران و سایر استان ها بود. در این بازار میوه، سبزی، ماهی، صنایع دستی، ابزار و ادوات کشاورزی، پوشاک و دیگر کالا های مورد احتیاج عرضه می شود.

منبع:ایرنا

س

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53273

به "بازگشایی قدیمی ترین بازار سنتی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی قدیمی ترین بازار سنتی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید