بارش برف و باران در تهران

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سامانه بارشی جدید آسمان اغلب استان های کشور را برفی و بارانی کرده است. آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، قزوین، شمال و شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، همدان و مرکزی استان هایی هستند که از روز گذشته (چهارشنبه یکم بهمن) تحت تأثیر این سامانه شاهد بارش برف و باران بودند. از اوایل شب گذشته نیز بارش برف، باران و وزش شدید باد در برخی نقاط شمالی تهران، البرز و استان های گیلان و مازندران آغاز شده است.

بارش برف و باران در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی در این باره به همشهری می گوید: این سامانه امروز (پنجشنبه) دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، شرق سواحل و برخی مناطق مرکز کشور را نیز در بر می گیرد. از بعدازظهر بارش در نوار غربی کاهش می یابد و وزش باد و کاهش محسوس دما را در نیمه شمالی کشور شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی با بیان اینکه فردا (جمعه) در شمال شرق کشور بارش پراکنده برف و باران رخ می دهد، می افزاید: این سامانه فردا به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

به گفته او، کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور آغاز شد و تا یکشنبه ادامه دارد به طوری که در نیمه شمالی هوا 5تا 10درجه سردتر می شود.

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره شرایط تهران توضیح می دهد: بارندگی ها در پایتخت شب گذشته آغاز شد و تا ظهر امروز ادامه دارد. امروز هوای تهران ابری همراه با وزش باد شدید و کاهش دما است و حداقل دمای 3- و حدبیشتر دمای 6درجه سانتی گراد برای آن پیش بینی می شود.

او تأکید می کند که با وجود پایان بارندگی از امروز اما کاهش دما در پایتخت ادامه خواهد داشت و هوای تهران 8 تا 15درجه سردتر می شود. گودرزی با بیان اینکه خلیج فارس، دریای عمان و خزر تا روز یکشنبه مواج هستند، ادامه می دهد: در این چند روز به دلیل وزش باد آلایندگی در کلانشهرها کاهش می یابد، اما از یکشنبه هفته آینده با پایداری هوا ممکن است مجددا آلایندگی به آسمان کلانشهرها بازشود.

او همچنین به شهروندان توصیه می کند از سفر به اردبیل، خراسان شمالی و شمال شرق کشور خودداری کنند، زیرا احتمالا مسدود شدن راه ها به دلیل بارش برف و سرما وجود دارد. علاوه بر شمال شرق کشور که گودرزی به آن اشاره می کند، بیشتر محورها و ارتفاعات کشور تا سوم بهمن با بارش شدید باران و برف ایمن نیستند و پلیس راهور نیز به شهروندان توصیه کرده است از سفرهای غیرضروری در این چند روز خودداری کنند.

امروز (پنجشنبه) محورهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ایلام، البرز، تهران، مازندران و گیلان شاهد بارش شدید باران و برف هستند.

منبع: همشهری

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42089

به "بارش برف و باران در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید