اینترنت باندپهن به همه روستاها می رسد

به گزارش بلاگ پو، مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: تا انتهای سال 98، توسعه اینترنت باندپهن به همه روستاها می رسد.

اینترنت باندپهن به همه روستاها می رسد
  • مجله اینترنت

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مهرداد ترابیان گفت: آمار تعداد روستاهای بدون ارتباط کاهش پیدا کرده و بنا داریم با وجود همه مسائل تمام اهداف برنامه ششم توسعه را تا انتهای سال 98 محقق کنیم که قطعا توسعه پهن باند به همه روستاها خواهد رسید.

وی، گفت: در ابتدای دولت دوازدهم، 32 درصد از روستاهای کشور دارای سرویس کامل یعنی تلفن ثابت، تلفن همراه و پهن باند بودند که با اجرای پروژه هایی در یک سال و نیم گذشته، درحال حاضر 63 درصد از روستاها دارای ارتباطات کامل هستند که از این بابت نزدیک به دو برابر ظرفیت روستاها در سه سرویس افزایش پیدا کرده است.

ترابیان با اشاره به اینکه در ابتدای دولت دوازدهم 9 درصد روستاها هیچ نوع سرویس نداشتند و از نعمت ارتباطات برخوردار نبودند، اضافه کرد: درحال حاضر این عدد به زیر سه درصد رسیده است که یعنی به شدت آمار تعداد روستاهای بدون ارتباط کاهش پیدا کرده است و بنا داریم با وجود همه مسائل تمام اهداف برنامه ششم توسعه را تا انتهای سال 98 محقق کنیم که قطعا توسعه پهن باند به همه روستاها خواهد رسید.

ترابیان توسعه رخ داده در مدت کوتاه گذشته را ناشی از توجه زیاد به بخش روستایی دانست و اظهار کرد: توسعه ارتباطات روستایی از پروژه هایی است که پیش از انتهای برنامه ششم توسعه محقق می شود چراکه درحال حاضر عملکرد این حوزه بیش از 10 درصد جلوتر از برنامه است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4872

به "اینترنت باندپهن به همه روستاها می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت باندپهن به همه روستاها می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید