ایرانداک علوم انسانی را پیشتاز ثبت پایان نامه گفت

به گزارش بلاگ پو، طبق گزارش عملکرد تبصره 9 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، در سال تحصیلی 1398-1399، گروه علوم انسانی پیشتاز ثبت پارسا (پایان نامه و رساله) در کشور بوده است.

ایرانداک علوم انسانی را پیشتاز ثبت پایان نامه گفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، تا به امروز 436 دانشگاه، پژوهشگاه، و مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی عضو سامانه ملی ثبت پارسا و پیشنهاده هستند.

طبق تبصره 9 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوبِ 31 مرداد 1396 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی این قانون، مصوبِ 23 مرداد 1398 هیئت وزیران؛ همه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی باید تمام متن سرانجام نامه ها و رساله های (پارسا) دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، همانندجویی و تمام متن پیشنهاده ها، سرانجام نامه ها، و رساله های خود را ثبت نمایند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گزارش عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در سال تحصیلی 1398-1399 در ثبت پیشنهاده ها، سرانجام نامه ها، و رساله ها منتشر نموده است.

ثبت پارسا و پیشنهاده در سامانه ثبت در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR و رایگان انجام می گردد.

در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده ها و تمام متن آن ها را درون دهی و شناسه رهگیری دریافت می نمایند. پارسا نیز پس از درون دهی داده ها و بارگذاری فایل تمام متن و تأیید ایرانداک، آماده آنالیز مؤسسه می گردد. با پذیرش مؤسسه، فرایند ثبت به سرانجام می رسد.

در سال تحصیلی 1398-1399، در مجموع 436 مؤسسه، نزدیک به 56 هزار پارسا (49 هزار سرانجام نامه و نزدیک به هفت هزار رساله) و 360 مؤسسه، بیش از 40 هزار پیشنهاده (36 هزار سرانجام نامه و چهار هزار رساله) در سامانه ثبت نموده اند.

گروه آموزشی علوم انسانی با نزدیک به 27 هزار پارسا و بیش از 17 هزار پیشنهاده، بیشترین شمار ثبت را در سال تحصیلی 1398-1399، به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب گروه آموزشی فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر، علوم پزشکی و دامپزشکی قرار دارند.

ریز گزارش ثبت سرانجام نامه ها، رساله ها، و پیشنهاده ها در سال تحصیلی 1398-1399 به زودی در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس قرار می گیرد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36422

به "ایرانداک علوم انسانی را پیشتاز ثبت پایان نامه گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانداک علوم انسانی را پیشتاز ثبت پایان نامه گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید