انهدام 10 مقر گروه تروریستی داعش در صلاح الدین عراق

به گزارش بلاگ پو، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز (چهارشنبه) از انهدام 10 مقر گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین این کشور اطلاع داد.

انهدام 10 مقر گروه تروریستی داعش در صلاح الدین عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز در بیانیه ای بیان کرد که فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیرو های ویژه پلیس صلاح الدین و تیپ های نهم و بیست و دوم و هشتاد و هشتم عملیات های شرق دجله در سازمان الحشد الشعبی عملیات تفتیش و پاکسازی منطقه العیث در استان صلاح الدین را برای برقراری امنیت و ثبات شروع کردند.

این بیانیه اضافه کرد: نیرو های امنیتی و نظامی توانستند 10 مقر گروه تروریستی داعش و سه دستگاه خودرو را منهدم و یک بمب را خنثی نمایند.

براساس این بیانیه، دو بمب نیز هنگام اجرای ماموریت این نیرو ها منفجر شد، اما تلفاتی در بر نداشت.

در همین حال، یک مقر فرماندهی و کنترل گروه تروریستی داعش در استان الانبار مورد حمله هوایی هدف نهاده شد و عناصر داخل آن به هلاکت رسیدند.

شنبه شب نیز عناصر گروه تروریستی داعش به نیرو های تیپ 22 سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین 11 نیروی سازمان الحشد الشعبی از جمله حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی فرمانده گردان سوم تیپ 22 شهید و 12 نفر دیگر زخمی از این نیرو ها شدند.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را بیان کرد، اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیرو های امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی کوشش می نمایند.

اخیرا نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با یاری هم پیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای انتها بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 42305

به "انهدام 10 مقر گروه تروریستی داعش در صلاح الدین عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام 10 مقر گروه تروریستی داعش در صلاح الدین عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید