امضای بزرگ ترین قراردادنفتی 2020 توسط همسایه جنوبی ایران

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: در بزرگترین معامله انرژی در سال 2020، شش بنگاه جهانی با غول نفتی ابوظبی قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار امضا کردند.

امضای بزرگ ترین قراردادنفتی 2020 توسط همسایه جنوبی ایران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی ان بی سی، شش سرمایه گذار جهانی با شرکت ملی نفت ابوظبی بر سر قراردادی 20 میلیارد دلاری به توافق رسیدند. به عنوان بخشی از این توافق، این گروه در 49 درصد از سهام یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ابوظبی به مبلغ 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند. شرکت ملی نفت ابوظبی با 51 درصد از سهام شرکت، مالکیت خطوط لوله را حفظ خواهد کرد. وظیفه مدیریت عملیات نیز به عهده این سازمان خواهد بود. این بزرگترین سرمایه گذاری زیرساخت انرژی در سال 2020 است.

شش شرکت درگیر در این معامله شامل شرکای جهانی زیرساخت، مدیریت دارایی بروکفیلد، صندوق ثروت سنگاپور، برنامه بازنشستگی معلمان اونتاریو، سرمایه گذاری اچ ان و اسنم هستند. سلطان الجابر، مدیر اجرایی شرکت ملی نفت ابوظبی و وزیر امور خارجه امارات در این رابطه اظهار کرد: ما از انجام این معامله خوشحال هستیم چرا که بار دیگر با شرکت های پیشرو در زمینه زیرساخت شریک شده ایم. در شرایط کنونی اقتصادی جهان، این معامله یک دستاورد بزرگ است. الجابر در ادامه افزود این معامله شرکت ملی نفت را قادر می سازد تا سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی جدیدی انجام دهد.

ااجابر همچین اظهار کرد نشانه های از بهبود بازار نفت وجود دارد که این امر به دلیل کاهش تولید نفت اوپک پلاس و افزایش تقاضا اتفاق افتاده است. قیمت های نفت در هفته های اخیر در حال افزایش بوده است، تا جایی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای اولین بار از ماه مارس تا به امروز به 40 دلار در هر بشکه رسید.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28743

به "امضای بزرگ ترین قراردادنفتی 2020 توسط همسایه جنوبی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای بزرگ ترین قراردادنفتی 2020 توسط همسایه جنوبی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید