افراد نزدیک بین خواب بی کیفیت تری دارند

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - مطالعات جدید نشان می دهد، اختلال نزدیک بینی که در 30 درصد از بزرگسالان و 10 درصد از بچه ها رخ می دهد با کیفیت پایین خواب ارتباط دارد.

افراد نزدیک بین خواب بی کیفیت تری دارند

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه فلیندرز(Flinders) دریافتند که افرادی که دچار نزدیک بینی هستند به نسبت کسانی که دید معمولی دارند کیفیت خواب پایین تری دارند و علت آن تاخیر در ریتم شبانه روزی و فراوری کمتر هورمون ملاتونین است.

محققان امیدوارند این یافته ها به تشخیص زودهنگام و درمان نزدیک بینی در بچه ها یاری کند.

نزدیک بینی یک بیماری شایع چشمی است که باعث می گردد فرد اجسامی که در فاصله دور قرار دارند را تار ببیند و اجسامی که در فاصله نزدیک هستند را شفاف ببیند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی نزدیک بینی می تواند خفیف تا شدید باشد. در بچه ها این بیماری از سنین شش تا 13 سالگی شروع می گردد و ممکن است در سنین نوجوانی تشدید گردد.

محققان در این مقاله به آنالیز ارتباط نزدیک بینی و کیفیت کم خواب پرداختند. آن ها ریتم شبانه روزی و فراوری ملاتونین را در دانشجویانی که دهه سوم زندگی خود را می گذراندند و بعضی از آن ها دچار نزدیک بینی بودند آنالیز کردند.

نتایج این آنالیز ها نشان داد که آن دسته از شرکت نمایندگان که نزدیک بین بودند به طور قابل توجهی در ریتم شبانه روزی خود تاخیر داشتند و ملاتونین کمتری در بزاق و ادرارشان مشاهده شد.

دکتر رنجی چاکرابورتی (Ranjay Chakraborty) که این مطالعه را رهبری می کرد گفت: نورهای مصنوعی و دستگاه های الکترونیکی ساطع نماینده این نورها که افراد از آن ها برای مطالعه و سرگرمی استفاده می نمایند به عنوان عوامل ایجاد نماینده اختلال در ریتم شبانه روزی و خواب شناخته شده اند اما تاثیر اختلال در ریتم شبانه روزی بر سلامت چشم هنوز به طور گسترده آنالیز نشده است. یافته های ما نشان می دهد که شواهدی قوی مبنی بر ارتباط میان ریتم شبانه روزی و خواب بهینه با سلامت چشم وجود دارد.

براساس این تحقیقات محققان به دنبال تغییر عادات خواب در بچه ها برای جلوگیری از ایجاد نزدیک بینی هستند.

دکتر چاکرابورتی می گوید: خواب مناسب نقش مهمی در یادگیری، حافظه، توجه، عملکرد در مدرسه و سلامت عمومی کودک در سال های اولیه رشد دارد. بسیاری از دستگاه های دیجیتالی نور آبی ساطع می نمایند که باعث کاهش فراوری ملاتونین و اختلال در ریتم شبانه روزی می گردد و درنتیجه باعث تاخیر در خواب و خواب بی کیفیت می گردد.

برای داشتن خواب مناسب و کافی باید دسترسی بچه ها به دستگاه های دیجیتال را به خصوص در شب محدود کرد.

در گام بعدی ما می خواهیم ریتم شبانه روزی و فراوری ملاتونین را در بچه ها مورد آنالیز قرار دهیم.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48840

به "افراد نزدیک بین خواب بی کیفیت تری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد نزدیک بین خواب بی کیفیت تری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید