اعطای وام 50 میلیونی و ساخت اتاقک های 12 متری برای زلزله زدگان

به گزارش بلاگ پو، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، به تشریح آخرین تصمیم گیری ها در خصوص اقدامات دولت برای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی پرداخت.

اعطای وام 50 میلیونی و ساخت اتاقک های 12 متری برای زلزله زدگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار با اشاره به اقدامات اجرا شده از سوی دستگاه های مختلف در روزهای پس از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هماهنگی خوبی میان دستگاه های مختلف وجود داشت و اقدامات در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد. در حال حاضر فرآیند بازسازی و اسکان موقت زلزله زدگان شروع شده است.

  • مجله زلزله

وی با بیان اینکه برای اسکان موقت هر خانواده زلزله زده، 10 میلیون تومان به آنان پرداخت خواهد شد، گفت: زلزله زدگان می توانند با این پول جایی را برای خود پیدا نموده و موقتا در آن ساکن شوند. امکان دیگری هم برایشان وجود دارد و آن این است که به جای دریافت این 10 میلیون تومان یک اتاقک 3*4 متر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت انبوه سازان استان در گوشه ای از خانه شان ساخته گردد تا این افراد داخل این اتاقک ها بروند و پس از بازسازی کامل نیز می توانند از این اتاقک ها در حیاط منازل جدید خود استفاده نمایند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا دیگر کانکسی به زلزله زدگان اهدا نخواهد شد، گفت: تصمیم بر این شد که دیگر کانکسی به زلزله زدگان داده نگردد، البته در جاهایی که ممکن است میزان تخریب بسیار بالا باشد و احتیاج به کانکس باشد، تعدادی کانکس در یک منطقه قرار خواهد گرفت تا زلزله زدگان داخل آن بروند.

وی گفت: حدود 3000 واحد مسکونی باید نوسازی گردد و حدود 2000 واحد هم احتیاج به تعمیر دارد که یکسری تسهیلات به دارندگان این واحدها داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات بر حسب قرارگیری واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی و نیز تعمیری یا تخریبی بودن نوع واحد متفاوت است، ادامه داد: واحدهای روستایی 40 میلیون وام چهار درصد و واحدهای شهری نیز 50 میلیون وام پنج درصد دریافت خواهند کرد. علاوه بر آن 5 میلیون تومان نیز وام بلاعوض معیشتی به زلزله زدگان داده خواهد شد.

نجار اضافه کرد: واحدهای شهری 12 میلیون و واحدهای روستای 10 میلیون وام بلاعوض دیگر نیز از دولت دریافت خواهد نمود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به واحدهای تعمیری نیز گفت: این واحدها نیز بر حسب میزان آسیبی که دیده اند، تا سقف 15میلیون تومان وام برای تعمیر و 5 میلیون تومان وام بلاعوض دریافت خواهند کرد.

به گفته نجار، برای واحدهای احداثی 8 تن سیمان رایگان و برای تعمیری ها یک تن سیمان رایگان نیز در نظر گرفته شده است.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16121

به "اعطای وام 50 میلیونی و ساخت اتاقک های 12 متری برای زلزله زدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای وام 50 میلیونی و ساخت اتاقک های 12 متری برای زلزله زدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید