استفاده از فناوری های پوشیدنی به عنوان سیستم هشدار اولیه ویروس کرونا

به گزارش بلاگ پو، آیا فناوری های پوشیدنی مانند فیبیت یا اپل واچ می توانند عفونت با ویروس کرونا را پیش از آغاز علائم شناسایی نمایند؟

استفاده از فناوری های پوشیدنی به عنوان سیستم هشدار اولیه ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه پژوهشگران به طور فزاینده ای در فکر استفاده از این وسائل و سایر فناوری های پوشیدنی به عنوان سیستم های هشدار اولیه برای عفونت با ویروس کرونا هستند.

ماه پیش، دانشمندان در انستیتوی علوم اعصاب راکفلر دانشگاه ویرجینایی غربی آمریکا با استفاده از حلقه اورا (Oura ring) یک وسیله پوشیدنی آمدگی بدنی و ردیاب فعالیت، یک پلتفرم دیجیتال ایجاد کردند که می تواند علائم کووید-19 را تا سه روز پیش از بروز شناسایی کند.

این پژوهشگران می گویند یک اپلیکیشن ساخته شده بوسیله آنها که با این حلقه کار می نماید می تواند با استفاده از هوش مصنوعی شروع علائم مربوط به کووید-19 مانند تب، سرفه، مسائل تنفسی و خستگی را با دقت بالای 90 درصد پیش بینی کند.

به گفته این پژوهشگران این سیستم می تواند شواهدی از عفونت را در افراد هنوز بی علامت به دست دهد و به حل مسائل مربوط به شناسایی و مهار شیوع کرونا یاری کند.

انستیتوی پژوهشی اسکریپز در آمریکا نیز بیش از 30 هزار نفر را وارد یک آنالیز مشابه نموده است تا افراد دارای عفونت کرونا را که بی علامت هستند یا علائمشان هنوز بروز ننموده است، شناسایی کند.

پژوهشگران انستیتوی اسکریپز قبلا ارزش وسائل پوشیدنی را در پیش بینی شیوع آنفلوانزا در آنالیز که در ماه ژانویه در ژورنال پزشکی لنست منتشر شد، نشان داده اند.

پژوهشگران اسکریپز می گویند وسائل دیجیتال پوشیدنی می تواند تغییرات ظریفی را که بیانگر شروع بیماری ویروسی هست، شناسایی نمایند. به گفته این پژوهشگران داده های به دست آمده از این وسائل ممکن است از اندازه گیری دمای بدن قابل اعتمادتر باشند.

برای مثال سرعت ضربان قلب در حال استراحت یک شاخص خوب در این باره است، چرا که پیش از بروز تب ناشی از عفونت با ویروس افزایش می یابد.

این تغییرات در سرعت ضربان قلب تا چهار روز پیش از ظهور تب ممکن است قابل شناسایی باشد.

یک شرکت نوبنیاد در کالیفرنیا به نام Evidation نیز طرحی را برای فراوری یک آلگوریتم هشدار اولیه بر اساس وسائل پوشیدنی 300 نفر که در معرض خطر بالای دچار شدن به ویروس کرونا هستند، در دست اجرا دارد.

کوشش پژوهشی مشابهی نیز در آلمان در جریان است.

آخرین پژوهش ها نشان می دهند وسائل الکترونیکی پوشیدنی که در ابتدا برای استفاده های تفریحی و آمادگی بدنی ساخته شده بودند، ممکن است برای پژوهش های پزشکی هم به کار فرایند.

شرکت اپل آنالیز های را برای استفاده از ساعت هوشمندش برای شناسایی مسائل قلبی شروع نموده است. شرکت فیت بیت در حال همکاری با حدود 500 طرح متفاوت برای پژوهش درباره سرطان، دیابت، بیماری های تنفسی و سایر مسائل بهداستی است.

دانشمندان می گویند وسائل پوشیدنی می تواند داده هایی درباره دمای بدن، سرعت ضربان قلب و سرعت تنفس، خواب، الگوهای فعالیت جسمی و سایر شاخص ها به دست دهند که به عنوان ابزارهای تشخیصی به کار فرایند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27874

به "استفاده از فناوری های پوشیدنی به عنوان سیستم هشدار اولیه ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری های پوشیدنی به عنوان سیستم هشدار اولیه ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید