ادعای کاخ سفید: از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم

به گزارش بلاگ پو، مسئول هماهنگی امور حوزه اقیانوس هند و آرام در کاخ سفید مدعی شد واشنگتن از روابط غیر رسمی مستحکم با تایوان حمایت می کند اما از جدایی آن حمایت نمی کند.

ادعای کاخ سفید: از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کِرت کمپل مسئول هماهنگی امور اقیانوس هند و آرام در کاخ سفید روز چهارشنبه مدعی شد آمریکا از جدایی تایوان حمایت می کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، کمپل مدعی شد: ما از روابط غیر رسمی مستحکم با تایوان حمایت می کنیم. ما از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم.

این مقام کاخ سفید افزود: فکر می کنم این امکان وجود دارد که ایالات متحده و چین بتوانند همزیستی داشته و در صلح با یکدیگر زندگی کنند. اما فکر می کنم چالش های موجود، برای این نسل و نسل بعدی بسیار سخت هستند.

تارو آسو معاون نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در توکیو مدعی شد، در صورت تهاجم احتمالی چین به تایوان که می تواند تهدیدی موجودیتی باشد، ژاپن از حق توسل به دفاع دسته جمعی برخوردار خواهد شد.

اظهارات تارو آسو در حالی مطرح شده که اخیرا روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز خبر داد، آمریکا و ژاپن در حال برگزاری رزمایش های نظامی مشترک برای یک سناریوی احتمالی درگیری با چین بر سر تایوان هستند.

آمریکا، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورها رسما خودشان را به اصل چین واحد ملزم اعلام کرده اند؛ اصلی که طبق آن تایوان به نام یک کشور مستقل به رسمیت شناخته نمی شود.

واشنگتن به رغم سیاست اعلامی خود درباره التزام و تعهد به اصل چین واحد، روابط غیر رسمی خود را با تایوان ادامه داده است. آمریکایی ها در سال 1979 رسما روابط خود با تایوان را قطع کرده و جمهوری خلق چین را به رسمیت شناختند.

به رغم سیاست اعلامی آمریکا در قبال تایوان، همکاری های واشنگتن با این منطقه به ویژه در زمینه فروش انواع تسلیحات ادامه داشته است؛ موضوعی که پکن بارها آن را مداخله در امور داخلی خود و ناقض اصل چین واحد خوانده است.

علاوه بر این، ناوهای نیروی دریایی آمریکا ظرف سال های اخیر بارها با ادعای حمایت از آزادی ناوبری در آب های بین المللی، از تنگه تایوان عبور کرده اند.

م

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51864

به "ادعای کاخ سفید: از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای کاخ سفید: از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید