ادامه فرصت سوزی های علی حسینی برای رفتن به توکیو، سعید مدال المپیک نمی خواهد؟

به گزارش بلاگ پو، بی خبری ناگهانی و غیبت ادامه دار سعید علی حسینی در اردوی تیم ملی این شائبه را به وجود آورده که این وزنه بردار تصمیم ندارد از شانس دوباره ای که در زندگی ورزشی اش به دست آورده برای رفتن به المپیک استفاده کند.

ادامه فرصت سوزی های علی حسینی برای رفتن به توکیو، سعید مدال المپیک نمی خواهد؟

به گزارش خبرنگاران، سعید علی حسینی چهره ای است که همواره عنوان شد با وجود توانایی های زیادی که داشته به آنچه حقش بوده در وزنه برداری نرسیده است در این میان و در شرایطی که شاید کمتر کسی فکرش را می کرد، روزگار بر وفق مرادش شد و این وزنه بردار که 12 سال محرومیت داشت با استفاده از قانون جدید وادا توانست پس از گذراندن هشت سال از محرومیتش دوباره آماده بازگشت به دنیای قهرمانی گردد.

علی حسینی پس از انتها محرومیتش که 2 آبان 96 رخ داد آماده حضور در مسابقات دنیای 2017 شد و در اولین گام مدال برنز یک ضرب و دوضرب و نقره مجموع دنیا را گرفت و روی سکوی دوم دنیا ایستاد.

اهالی وزنه برداری و حتی مردم این مدال نقره را شروع خوبی برای علی حسینی می دانستند. این وزنه بردار در گام بعدی وارد بازی های آسیایی شد و در این رویداد هم توانست مدال نقره را کسب کند.

پس از بازی های آسیایی، مسابقات دنیای 2018 در پیش بود و از همان مسابقه، جهت رسیدن به المپیک 2020 برای وزنه برداران شروعمی شد چرا که وزنه بردارانی که دنبال رفتن به المپیک رفتند باید در شش گزینشی شرکت نمایند اما علی حسینی به دلیل مصدومیت و رسیدگی به زانویش که عمل جراحی بر روی آن انجام داده بود از حضور در قهرمانی دنیا 2018 انصراف داد و با شرکت نکردن در قهرمانی دنیا اولین گزینشی المپیک را از دست داد.

او در قطرکاپ هم شرکت نکرد و سپس با شروع اردوی تیم ملی به جمع ملی پوشان هم اضافه نشد و حتی کسی هم خبر ندارد چرا علی حسینی به اردو نمی آید. نام این وزنه بردار در لیست اولیه برای جام فجر بود اما به این دلیل که به اردو نیامد و برنامه اش هم تعیین نبود دیگر در لیست نهایی جایی نداشت و به این ترتیب یک گزینشی دیگر را هم از دست داد.

بعد از جام فجر وزنه برداری، وزنه برداران قهرمانی آسیا 2019 را پیش رو دارند و طبق اطلاعیه ای که بر روی سایت کنفدراسیون آسیا قرار گرفته تیم ها تا 28 فوریه (9 اسفند) مهلت دارند تا لیست اولیه خود را برای حضور در این مسابقات ارسال نمایند. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا اتمام این مهلت باقی نمانده و از طرفی هنوز خبری از سعید علی حسینی و اینکه چه برنامه ای دارد، نیست بنابراین به نظر می رسد نام او برای قهرمانی آسیا هم رد نگردد و این هم به منزله از دست دادن یک گزینشی دیگر برای این وزنه بردار است.

با این شرایط اگر علی حسینی قهرمانی آسیا را هم از دست بدهد احتمالاً شانس زیادی برای پر کردن گزینشی های خود دیگر ندارد و زمانی هم که نتواند شش مرحله گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد المپیک را از دست می دهد.

این در حالی است که علی حسینی روی کاغذ با رکوردهایی که به ثبت رسانده شانس کسب مدال نقره المپیک را دارد و بهترین فرصتی است که بتواند مدال المپیک را به کلکسیون مدال های خود اضافه کند.

شاید زمانی که این وزنه بردار به دنیای قهرمانی بازگشت تصور می شد که به هیچ قیمتی شانس رفتن به المپیک را از دست ندهد اما در حال حاضر هیچ خبری از علی حسینی نیست و کسی هم از برنامه اش اطلاعی ندارد. در این میان فقط زمان و فرصتهای طلایی که می تواند علی حسینی را به المپیک برساند در حال از دست رفتن است.

در ادامه نگاهی داریم به وضعیت رکوردهای دسته فوق سنگین در المپیک ریو و مسابقات دنیای سالهای اخیر تا تعیین گردد علی حسینی حتی با رکورد بازی های آسیایی چقدر شانس مدال المپیک 2020 را دارد:

رویدادها رکورد مجموع نفر اول رکورد مجموع نفر دوم رکورد مجموع نفر سوم
المپیک 2016 473 کیلوگرم 451 کیلوگرم 448 کیلوگرم
قهرمانی دنیا 2017 477 کیلوگرم 454 کیلوگرم (رکورد خود سعید علی حسینی) 453 کیلوگرم
قهرمانی دنیا 2018 474 کیلوگرم 450 کیلوگرم 447 کیلوگرم

رکورد مجموع علی حسینی در بازی های آسیایی 456 کیلوگرم بود.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4778

به "ادامه فرصت سوزی های علی حسینی برای رفتن به توکیو، سعید مدال المپیک نمی خواهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرصت سوزی های علی حسینی برای رفتن به توکیو، سعید مدال المپیک نمی خواهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید