احتمال بازگشت کامیون های معطل در مرز عراق

به گزارش بلاگ پو، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا به امروز مرز زمینی با سه کشور عراق، ترکیه و ترکمنستان بسته شده است، گفت: اگر بسته ماندن مرزهای ایران و عراق طولانی گردد، کامیون ها از مرز عراق به محل مبدأ بارگیری بازگردانده می شوند.

احتمال بازگشت کامیون های معطل در مرز عراق

عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به شرایط مرزهای زمینی ایران با کشورهای همسایه اظهار کرد: تا به این لحظه مرز زمینی با سه کشور عراق، ترکیه و ترکمنستان بسته شده است اما مرز افغانستان با ایران باز است و مسئله ای برای تردد ناوگان باری وجود ندارد.

او اضافه کرد: این موضوعات از سوی نهادها و وزارتخانه های متولی در حال پیگیری است و تا چند روز آینده شرایط مرزهای زمینی با این کشورها تعیین می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایجاد صف کامیون ها در مرز عراق گفت: بعضی از کامیون ها از دو الی چهار روز گذشته وارد مرز ایران و عراق شده اند و درباره حل این مشکل در حال مذاکره با کشور عراق هستیم. سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان و نهاد بهره بردار است و این رایزنی ها بین دو کشور باید به وسیله مجراهای دیگری انجام گردد.

حسن نیا تأکید کرد: این موضوع فقط ایران را دچار مشکل ننموده بلکه تجار عراقی که این محموله ها را خریداری نموده اند هم امروز با مشکل روبرو هستند و انسداد مرز مشکل متقابل برای هر دو کشور است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درباره بارهای کامیون های معطل مانده در مرز عراق گفت: این کامیون ها حاوی بارهای مختلفی هستند که البته عمده آنها صنعتی و مشتقات نفتی است.

او همچنین درباره چک پزشکی رانندگانی که چند روز در پشت مرز عراق معطل بوده اند، گفت: طرف مقابل باید این تصمیمات را اتخاذ نمایند و در مبادی کشورهای خود چک های پزشکی را در نظر بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اگر بسته ماندن مرزهای ایران و عراق طولانی گردد، کامیون ها از مرز عراق به محل مبدأ بارگیری بازگردانده می شوند. البته با توجه به اینکه ترکیه اعلام نموده مرز خود با ایران را بسته است به شرکت های حمل ونقل بار اعلام نموده ایم که از تردد به سمت مرز ترکیه فعلاً خودداری نمایند.

حسن نیا در پاسخ به این سؤال که برای اسکان و ساماندهی رانندگانی که در مرز ایران و عراق معطل مانده اند چه تدابیری دیده شده است، گفت: این اولین بار نیست که رانندگان در این راستا خواب چندروزه دارند و تجربه انتظار پشت مرز را دارند البته همان طور که گفته شد اگر تا سه روز آینده مذاکرات برای بازگشایی مرز به نتیجه نرسد، دستور بازگشت آنها را خواهیم داد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20482

به "احتمال بازگشت کامیون های معطل در مرز عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشت کامیون های معطل در مرز عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید