اجرای 3 پروژه عمرانی در مجموعه تاریخی فرهنگی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر

به گزارش بلاگ پو، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از اجرای سه پروژه عمرانی در مجموعه تاریخی فرهنگی بقعه شیخ حیدر واقع در این شهرستان اطلاع داد.

اجرای 3 پروژه عمرانی در مجموعه تاریخی فرهنگی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، ایمانعلی ایمانی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر امروز سه شنبه 10 مهر 97 با اعلام این خبر توضیح داد: یکی از پروژه های شاخص احداث موزه مشگین شهر است که در داخل مجموعه عملیات اجرایی آن در ماه های اخیر شروع شده است.

او اضافه نمود: در امسال 280میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده بود که با پیگیری مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی استان میزان اعتبار به 580میلیون تومان افزایش یافت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر متذکر شد: برای ادامه پروژه در فاز نخست 250میلیون تومان اعتبار درخواست شده است.

ایمانی اضافه نمود: علاوه بر احداث موزه، عملیات مرمت گنبد سردابه بقعه شیخ حیدر در حال اجرا است و در سه ماهه اخیر برچیدن گنبد خشتی بقعه و آواربرداری سقف سردابه عملیاتی شد.

او به خارج کردن سنگ های فرسوده ازاره داخل بقعه و جاگذاری مجدد آن اشاره و توضیح داد: همچنین آجرهای فرسوده دیوار داخل بقعه مرمت شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر همچنین از ساماندهی بازارچه مجموعه تاریخی فرهنگی بقعه شیخ حیدر اطلاع داد.

ایمانی اضافه نمود: به دلیل اینکه در اولین مزایده قیمت اجاره بها بالا و خارج از توان هنرمندان بود مجددا آگهی مزایده در آینده نزدیک منتشر می گردد.

او همچنین به پیگیری لوله کشی آب شرب بقعه و فنس کشی ضلع جنوبی اشاره نمود و بیان نمود: دو حلقه سرویس بهداشتی سیار نیز در محل تدارک دیده شده که تا زمان تکمیل ساختمان موزه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10515

به "اجرای 3 پروژه عمرانی در مجموعه تاریخی فرهنگی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 3 پروژه عمرانی در مجموعه تاریخی فرهنگی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید