شروع احیاء بازار تاریخی فرش مشهد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اجرای طرح احیاء بازار تاریخی فرش مشهد اطلاع داد.

شروع احیاء بازار تاریخی فرش مشهد

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: بازار تاریخی فرش مشهد سال 1385 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بحث مرمت آن در سال 85 مطرح شد.

وی ادامه داد: اگرچه اقداماتی برای مرمت و احیاء این بازار انجام شد؛ اما به انتها نرسید و از سال 97 مجدد میراث فرهنگی و شهرداری برای احیاء بازار فرش به توافق رسیدند. پس از این که طرح در استان تصویب و سال جاری هم تأیید شد، از تهران ابلاغ شد.

مکرمی فر گفت: اکنون در آذرماه جاری این طرح با شروع مرمت یک قسمت از بازار به صورت آزمایشی وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که شهرداری مشهد و میراث فرهنگی استان به طور کامل از اجرای این طرح حمایت می نمایند، اضافه کرد: اکنون احیاء یک دهنه از کار به صورت آزمایشی شروع شده تا در این مدت مسائل اجرایی آن را بشناسیم و اگر در حین کار با چالشی جدی روبه رو شدیم، بتوانیم آن را به صورت اساسی حل و فصل کنیم.

مکرمی فر به انجام مطالعه باستان شناسی اشاره نمود و گفت: حدود چهار هفته است که عملیات اجرایی آن مانند حفاری پی و اجرای ستون ها شروع شده است که در مجموع نیز بیشتر از سه ماه به طول نخواهد انجامید، البته در مدت زمان یک سال احیاء بازار انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در مدت اجراء طرح احیاء بازار، کسبه این بازار نیز فعالیت خواهند کرد و مانعی برای کسب و کار آنها ایجاد نخواهد شد.

مکرمی فر درباره هزینه های احیاء این بازار، اظهار کرد: بر اساس توافق انجام شده برای احیا، بخشی از هزینه ها را کسبه و بخشی را شهرداری متقبل شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17462

به "شروع احیاء بازار تاریخی فرش مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع احیاء بازار تاریخی فرش مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید