آسپیرین نرخ مرگ بیماران سرطانی را 20 درصد کاهش می دهد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیش، محققان انگلیسی ادعا می نمایند آسپیرین در بدن بیماران مبتلا به طیف وسیعی از بیماری ها از جمله سرطان های کولون، سینه و پروستات، مکانیسم های زیستی را ایجاد می نماید که به کاهش ریسک مرگ و میر یاری می نماید. علاوه بر آن محققان متوجه شدند این دارو توسعه سرطان در بدن را محدود می نماید.

آسپیرین نرخ مرگ بیماران سرطانی را 20 درصد کاهش می دهد

نتایج این پژوهش در ژورنال eCancermedicalscience منتشر شده است. محققان ادعا می نمایند با توجه به اطلاعات به دست آمده باید مصرف آسپیرین را همراه درمان های دیگر برای بهبود سرطان در نظر گرفت.

پروفسور پیتر الوود استاد افتخاری دانشگاه کاردیف و مؤلف ارشد این پژوهش می گوید: ما متوجه شدیم، پس از تشخیص ابتلا به سرطان حدود 20 درصد بیمارانی که آسپیرین مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که این دارو را استفاده نمی کردند، زنده ماندند. تحقیقات ما نشان می دهد نه تنها آسپیرین به کاهش ریسک مرگ و میر یاری می نماید، بلکه حتی توسعه سرطان در بدن را کاهش می دهد.

او در ادامه اضافه کرد: بنابراین به نظر می رسد می توان آسپیرین را به اسم یک درمان یاریی برای سرطان آنالیز کرد. البته آسپرین جایگزین هیچ درمانی نخواهد بود.

در این پژوهش محققان 118 مطالعه را با شرکت 250 هزار بیمار مبتلا به 18 نوع سرطان آنالیز کردند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52422

به "آسپیرین نرخ مرگ بیماران سرطانی را 20 درصد کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسپیرین نرخ مرگ بیماران سرطانی را 20 درصد کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید